sukarnya hati srikandi




setuju dengan aku tak apabila aku kata,
'susah nak pujuk hati srikandi'
aku setuju!!

haha

di antara kaum adam dan hawa
hati siapa
ego siapa
yang nyata sukar untuk ditawan?
bila minda set dari kurun lapuk,
semua berkata lelaki lah.
sebab lelaki memang ego tinggi
aku setuju tapi tidak sepenuhnya
perempuan ego,
kau dah rasa tinggi mana takat mereka?

aku akui kelemahan diri aku
ternyata tidak sempurna
aku bukan pemujuk terhandal
untuk menjatuhkan tembok ego perempuan,
nyata aku silap orangnya
cara aku lain.
pujukan aku lain.
kalau tidak kena cara,
maafkan aku
kenali darah hati ini,
kau sudah teroka selama kita kenal
kau fahami aku

wahai insan,
berilah aku peluang terakhir
untuk aku pujuk hati kau
tembok ego kau begitu utuh untuk aku tembusi
aku bisa hilang diri sendiri
tapi aku tak mampu hilang kau dan cinta kau
nafas kau
diri kau
buat aku terigau2
nama kau sudah terpalit dalam hati aku
bukan lubuk aku letakkan,
malah di permukaan hati aku
walau ianya kekal milik Allah,
tidak salah kepunyaan bersama kita berdua
dengan izinNya

wahai srikandi,
rayuanku dan tangisku
mungkin belum cukup untuk jatuhkan
perisai tembok ego utuh kau
berilah aku peluang untuk mendekati kau
walau untuk sehari.
walau untuk sekejap
aku perlukan kau sehingga kini
aku ulang semula
sehingga kini
tanpa kau aku lemah.
teringat kisah kita,

'hanya kau yang mampu takluki hatiku'

kita dalam keadaan dilema.
secara terangan,
hati aku masih pada kau,srikandi.
berilah peluang untuk aku.

jika berterusan begini,
usaha aku lakukan selama ini
hanya tinggal serpihan kaca
benar aku yang membuat semua,
dan aku juga menghancurkan semua
tapi ingatlah,apa yang aku buat
hanya ujian untuk aku menjadi manusia yang manis
manis di atas permukaan bumi
semua orang suka manis.
aku dan kau sangat manis
jangan tambah cuka nescaya payau








p/s : karutan di pagi hari.teringat srikandi hati.terima kasih.

10 comments:

  1. ohh,hrp hati srikandi itu tharu.ayt power,xkan x achieve melting point kan, konkrit sgtkah hatinya ?


    [btw,pelakon manakah dua org ini ? haha]

    ReplyDelete
  2. hahahah tak achieve lagi lah mas.em sangat2 konkrit.takpe lah.usaha dan doa jgn putus kan? :)
    pelakon mane tah akim amek.ahakkk

    ReplyDelete
  3. yang kita selalu lupe, kita sebenarnya baru masuk dalam hidup dia. Dah berbelas atau berpuluh tahun dia dengan cara hidup dia, yg mungkin ego, hipokrit, dan sebagainya, tibe2 kita harap dia berubah..

    Kita kena sentiasa bersabar mengharapkan perubahan yang baik tu. Bagi sokongan dan kaji kenapa dia jadi macam tu. Hati pompuan ni lembut je..senang dilentur kalau kena cara. Senang jugak tersentuh. JAdi kena selalu ingatkan

    BTW, akak tau belon sentiasa sabar dgn dia! :D :D

    Teruskan menjadi org yang sabar~

    ReplyDelete
  4. dh tau konkrit, guna la bulldozer. yg pi guna motor kapcai buat ape ? itu pun nk kena aja ke ? adoii pkcik nih. haha. saba ya, Allah sntiasa mndengar doa hmbanya yg ikhlas mminta :)

    ReplyDelete
  5. kak ummi : tu lah..mgkin cara sy tak disukai semua orang kot.emm takpe lah sy tau.tp die dah kenal diri sy sedalam2nya.entah lah kak.susah nk cakap.

    ReplyDelete
  6. mas : hahahha buldozer? nk runtuhkan tembok uh? mmg lah...tapi nk runtuhkan hati lah.ape lagi kne buat?

    ReplyDelete
  7. perempuan, nmpak je tough, padahal hati mudah je cair. nanti ok lah tu

    ReplyDelete
  8. ahhahah tengok aa cmne.maybe mungkin perhaps kot.haha :P

    ReplyDelete
  9. ak terpaut kt pelakon 2ekor 2 wey..haha

    ReplyDelete