biarkan sempurna



manusia ni unik kan?
kerana pelbagai ragam, aneka perangai dan angan - angan tinggi
uniknya penuh dalam tawa

setepek ia tertepek di muka sendiri
dan yang ku positifkan,
ianya karma. 
mungkin bukan pertama kali,
mungkin kedua, ketiga dan jajahan ke empat kali
dalam naluri positif, hanya biarkan.
biarkan.

senyuman yang mereka ukirkan kita jangan kritik
tak munasabah untuk kita sensitif
tak patut untuk kita cetakkan palsu

demi kepentingan,
aku masih lagi biarkan.

sampai bila?
rupanya lenyap sikit - sikit perasaan itu
di sebalik cahaya samar
ditutup jari sedetik, semakin sikit.

sejuk nafas bahagia aku
sejuk minda nyaman aku
melihat kalian kalian bertemu senyuman 
yang aku pasti senyuman itu kebahagiaan
dan aku jumpa
dan aku tumpang
walau tidak diundang
pulang tak berhantar, tandang tanpa jemputan.

hati ini bahagia melihat kalian senyum.
cerita itu milik mereka.
biarkan sempurna






















No comments:

Post a Comment