nasyid sambal kicap

teringat waktu part 2 kat uitm
pada 09/03/10,lagi 2 ari prtandingan bermula.
risau weh.mana taknya.
aku kne conduct.
aku kne jd ketua.
aku cari budak.
aku uruskan semua.
kat uitm,aras kitorang jek 1 bilik.so, nak taknak kene masuk gak pertandingan uh
ini kerana, 'stiap aras wajib hntar 1 kumpulan'

ada yg suruh aku ajak budak2 surau
aku bangkang bantah
asik mereka je nak dpt sijil??
aku berlari masuk bilik ajak mereka2 yg tak rajin 'ke surau' haha
saja aku highlight kat sini.sebab mereka layak bagi aku.
aku terharu apabila ramai pulak yang nk masuk.
syarat mengatakan 10 orang je.tp telebih smpai 14.haha
kelakar2.

daus.komeng.pian.pejal.wafie.syafiq.ben.iwan.fareez.mahdzar.stim.blue.myrul.aku.
kami menggelarkan 'sambal kicap'
latihan 2 ari sebelum pertandingan
2 lagu perlu dibawa
wajib-lagu tentang Rasulullah
dan 1 lagu bebas.
kami memilih lagu 'Ya Rasulullah' dan 'Tomat' sebagai taruhan
kami kreatif.
gaya sumenye ada.
kami tak suke stereotype!
nasyid kami bukan mcm dlu.
kami tak terpesong tp mahu kelainan.
prinsip kami. =)


gambar sebelum pergi
berkemeja.haha
bergitar.haha
kami berbeza. d=)
giliran kami ke-6
kumpulan lelaki pertama buat persembahan.
gementarnya.hee
sebelum masuk dewan besar,
doa dimulai.selesai
sume tenangkan rakan masing2
buat macam dirancang.
rilek.tenang aje.
kita tengok persembahan orang jgn gelak2




dalam dewan.
ramainya pelajar.
gementar tetap ade weh
masuk dari pintu belakang macam artis je.
sabar belum start lagi pun.huh!

persembahan kumpulan kelima tamat.
tibalah kami.
gelepor.dedor.gelabah.
pertama kali atas pentas.haha
kelakar.rilek.
nama 'SAMBAL KICAP' diannounce
ramai gelak2.haha
penaik semangat uh.test mikrofon.
test gitar.sume oke.
d=))





video
credit to wanita part6 (shakira.ummi.ana.fatin.dan lagi)


kami di facebook! klik bawah.=)
sambal kicap



2 hari selepas, keputusan diumumkan.
kami tak target apa2 pun.
seriusly kami hanya suka2
bukan untuk menang
bukan untuk cari nama
bukan untuk niat tak baik
kami buat sebab kami tau kami boleh
kami bukan mahasiswa kosong

kami redha dengan apa2 keputusan pun.
naib johan tempat kami.
Alhamdulillah syukur.
kepada yang pandang rendah terhadapku,
aku dah buktikan lah,whai lelaki!
niat aku bawak mereka bukan suka2
niat utama untuk membri mereka sijil dari UiTM
bukan mereka tak aktif,
pembabitan tiada
inilah alternatif jalan untuk aku tolong mereka
mereka bg komitmen kerjasama baik
terima kasih kawan2
aku suke kerja dgn korang!!

3 comments:

  1. ahahak apesal nk gelak lak? kitorang tak buat lawak pun.hee

    ReplyDelete
  2. wahhh. kawan gua dah kat melaka weh sekarang. mesti best kan tempuhi alam degree. hehh. gua tumpang bangga untuk lu. tapi, serius, gua windu sama luu.

    k a w a n.

    ReplyDelete