nada penari cinta



hujan-ku mahu kau tahu


aku tak mampu nk bersuara
dia datang setelah seminggu bertapa
aku terima dgn hati terbuka
terkejut
tergamam
terkesima
semua ada.seminggu ramai tenangkan aku
aku kerja part time kat hotel selesa pasir gudang
memberi kelegaan
melupakan kisah lalu
tp perit bila diingat kembali
mmg sukar nk melupakan

aku percaya.
aku terima qada qadar nya
mgkin ini pengalaman
aku amek positif side sahaja
kalau pkara sebegini tak berlaku,
aku tak mungkin menimba sedemikian
bukan senang nak hadapi sorang2
kawan2 ada aku guna sebaik mngkin
terima kasih semua

aku tak cerita pada semua
dia kata dia pun tak,
aku igt ayat abg dia
'jgn igt ko dpt sejemput dari dia
ko nk lebih'
haha kau igt aku takut ayat kau
nak langgar beradab sikit
jgn ikut pintu belakang terjah
tikam belakang aku.

yep.dia sgt play safe
berhati2 setiap pegerakan.
aku tak nafikan, nada kami skrg
sangat2 low
bukan mudah nk trus high.
awk paham la sikit
bukan sengaja sy tak tepon awk
even awk ckp sy jenis tak pndai amek hati awk
oke,sy akui.
tp salah ke sy buat cara laen?
da selalu sangat kalau
lepas bergaduh perang besar,
tepon memujuk memaafkan
mmg itu benar.tp salah ke sy nk stereotype
aku tau ape aku buat
cara aku mmg berbeza.
sbb uh org susah paham aku
bkn aku nk menonjol
tp hubungan kita
awk an nak keunikan.kelaenan.
kepelikan.awk sabar je

aku hairan.tergamam
nape dia cari aku balik?
aku bukan la tbaik utk dia
sy nasihatkan nih sbg kawan awk
bkn sbg boy awk
sy, amirul hakim.kosong.
takde isi sumting special pun.
sy miskin.sy kurang segala
tak cukup semua.
perkara buruk sgt byk dalam diri
sy hina.sy tak mmpu bhgiakan awk.
sy tak sempurna
kat luar sne rmai lagi sempurna
sy bukan mintak simpati
terus terang sy katakan
sy tak kaya.sy tak kaya budi bhasa
sy tak kaya segala
sy mudah macam boneka.puppet
sy tak merdu.hilang seri hilang seru
segalanya kosong.
tp sy masih diri sy.itu je. :)
kalau awak terima sy
kerana terpaksa
kerana 'senang tinggal susah cari'
kerana nak jg ati sy,ati sume pihak
kerana simpati dan kasihan
sy tak kesah.itu hak awk
tp awk tau buruk baek kesan semua kan?
sy bukan percaya awk kosong
sy bukan buta.tp buat2.
awk paham sy kan?
sjauh mana sy tak tau.
sbb sy percaya.sy nampak
tak gune ag idup kalau tak dteruskan
sbb sy percaya ada hikmah
buat ssuatu perkara dgn mujahadah
mgkin jalan ini terbaik,mungkin tidak
pelbagai persoalan akan trjawab
kalau kita berani lalu jalan yg berliku

aku bukan B-Daman
aku bukan idaman semua
aku insan biasa sahaja
istimewa langsung tak ada
aku akui.aku sedar aku tak bagus sgt
aku tak nak kutuk.
mulut manusia? mampu aku kunci
satu persatu?
mustahil.haha aku masih aku
aku masih di sini
aku masih amirul hakim
kau nampak sebgaimana aku,
tu lah aku.
itu lah personaliti aku

7 comments:

  1. bukan mudah,
    melupakan cinta dulu,
    membuang segala yang indah,
    mahupun segala duka,
    sabar itu segalanya,
    berat mata memandang,
    berat lagi bahu dipikulnya,
    tak mampu lahi berkata..
    moga bahagia insyaAllah..

    ReplyDelete
  2. yep hazirah
    mmg sukar.mmg susah
    sy da habis bsabar da nih.
    klu da ilang sbar,tak tau jd cmne tah pasnih
    hee mmg berat,
    tp berat ag klau lari dari mslah

    ReplyDelete
  3. Bersabarlah dengan segala dugaan yg menimpa,
    semua yg berlaku ade hikmah di sebalik nye,
    berdoa sahajalah semoga bantuan selalu diterima dari yg maha esa...

    ReplyDelete
  4. cate : trimas kawan.hee yep.
    aku oke je la skrg.wee wee
    kau ape cer? sejak2 kuar matrik.
    result msti gempak an? wee

    ReplyDelete
  5. Salam.belon, hari semalam adalah kenangan. Hari esok adalah hari yang baru. JAdikan hari esok hari yang terbaik mengatasi semalam. Tp yg semalam jangan dilupakan..jadikan pengajaran. Good luck! :)

    ReplyDelete
  6. ye kak ummi.sy tak penah lpekan smlm pun
    smlm sy jdikan rujukan,jdkan titian utk esok
    sbb esok kita tak tau pe jd kan?
    mgkin ada hikmah semua ni. :)

    ReplyDelete
  7. jgn berhenti, jgn lelah dulu. nobita tak pernah bhenti pun mncari cinta sizuka even dia byk klemahan. dan akhirnya dia dpt. doraemon sndri bgtau. stkat giant tu, sekali tepis je. apetah lagi sinyu. kan?

    ReplyDelete