jangan usik baju itu


'kalau ada jodoh, nanti kita jumpa lagi eh?'

ayat amy atau mia sarah memang menarik
ditambah mimik muka yang comel lagi cantik
berkenan aku pada dia. amat sangat. mengenai kisah sekali lagi lakonan sam dan lisa surihani amat terbaik. walau pada keseluruhan menyata kurang tetapi bagi aku, ada mesej mendalam untuk kita tatap
terima kasih pengarah sekali lagi

melihat sekali lagi bersama rakan - rakan sekali melekat, lagi itu tidak tanggal
setiap peristiwa berlaku semua ada momentum sendiri.

'dalam satu hari, saya hilang segala - galanya'

sedih dengan kata itu.
aku dapat rasa walau sekejap apa dipertonton
terasa sekejap, tersentuh hati, sebak dada itu biasa.
tutup semua dengan sekali lagi.

kusut dalam hati,
apa kita rancang bukan semua menjadi sekali lagi
dan sekali lagi kedatangan kali ini bersama kayu betindihkan rimbunan paku untuk menetak aku sekali lagi. sebelum ini tidak cukup untuk kau lakukan pada aku?
penikam belakang, aku tidak dulik apa hamburan kata - kata dusta kau pada kejernihan itu.
tapi apa aku kisahkan, maruah aku kau calar buta - buta.
takkan diam - diam aku biarkna berlalu sekali lagi.
mahu mata bertentang mata, marilah
aku tidak akan mulakan atas kerana adat.
kau sentuh dahulu, sapu dari aku menyusul.

maaflah aku punya banyak pengalaman dalam kes seperti ini. tetapi jika itu kau pinta, marilah berhadapan dengan aku. bertentang mata.
mustahil kau takut.
siapa aku untuk tentang kau.

ingat!
kau jemur baju kau pada aku, aku sidai baju aku.
kerana rakan, bertelagah
kerana rasa benang itu boleh didirikan, kau tidak putus asa.
dengan itu kau sanggup
aku jawab sahaja dengan senyuman, silakan datang

semuanya kerana sekali lagi berlaku
sebelum ini berlaku mungkin aku biasa - biasa sahaja
tapi bila sekali lagi dan sekali lagi berlaku, aku tunggu sahaja tindakan pergerakan kau
baru aku boleh menyusul.
usah kata aku tidak berani.
marah aku kau tak pernah rasa.
memang aku penuh dengan gelak tawa,
jangan usik baju aku.

terima kasih kawan.
sekali lagi.
dan aku maafkan kau.



p/s : layangan mood tidak menentu sekali lagi tiba.

8 comments:

  1. jangan marah2 belon di bulan puasa ini.. =)

    ReplyDelete
  2. 'kerana rasa benang itu boleh didirikan'

    hebat jebat. taktahan ayat.

    ReplyDelete
  3. miszatin : haha tak marah lah. tak nampak nih kan ngah senyum ahakkk

    ReplyDelete
  4. cik chopu : haha tiada sehebat surat cinta yang ditulis dalam fantasikubermula.haha

    ReplyDelete
  5. hhahah mane ade perli lah mas idayu.haa :) mas dah cuti ka?

    ReplyDelete
  6. huh, cuti amendenya. utp kedekut cuti oh. serius sengsara. nak hadap test lagi. cis. balik raya final exam. lagila pedih.

    ReplyDelete
  7. haha kedekut cuti ka? sama sahaja dgn uitm kot? final nak dekat yooo

    ReplyDelete