• Semalam,
    Baru aku celik mata
    Baru aku celik hati
    Baru aku celik jiwa

    Semalam,
    Baru aku nampak pelakon
    Bermain watak depan mata
    Bukan, depan sahaja
    Dalam hati juga

    Semalam,
    Penghinaan itu, cemuhan itu,
    Tohmahan itu, dah diganti dengan
    Kemuliaan.
    'Air mata jadi pemata' betul kata Iklim

    Semalam,
    Selamat tinggal kesengsaraan,
    Selamat tinggal penderitaan,
    Selamat datang hari ini
    Selamat datang hari senyum.

    Semalam,
    Isnin sampai ahad,
    Bertemu isnin semula.
    Hendak berterus terang, mulianya hati belum tenteram,
    Tiada makanan nak disuap,
    Tiada sup nak dihirup
    Dah dikemam, semua dah selamat dikebumi

    Semalam,
    Manusia datang jadi seseorang
    Tapi saya tak peduli,
    Janji hati keriangan.
    Bulu mata itu palsu, aku tahu kau tak silau lihat harta.

    Semalam,
    Manusia dijadikan tidak sempurna
    Manusia dilahirkan berakal fikir
    Manusia boleh memilih banyak jalan
    Simpang kanan kiri semua ada kelebihan
    Pengenalan itu, elakkan rampasan

    Semalam,
    Kita berjalan dalam lorong gelap
    Tangan berpegangan,
    Kembali terjalin, tepi laut.
    Udara nyaman, sebalik pasir terlakar tapak kaki sebelah tapak sulaiman
    Minda menyisih mata terbeliak bawang,
    Masa mengenal jangan fikir ego seorang.

    Semalam,
    Kita jadi jahil.
    Hari ini,
    Kita sedar ianya kerugian
    Kesempatan tidak mengenal keikhlasan.