dasar pengikut

dari dulu sampai hari ini
dari dua ribu sebelas sampai dua ribu dua belas
dari perdebatan sampai perkenalan
dari senyum tertawa gelak 
sampai gaduh pecah hening senja

aku masih mengikutmu
walau kau sudah berpaling
bukan aku nak tunjuk pada dunia kejinya aku
asalkan buruk baik ku kau dah baca, aku salut
peri pasar dalam rimas mencari rambutan,
mesti kau tertanya masa kan itu soalan?
tentang buruk di hadapan adakah itu zahir?

pusingan lengkap satu ayat dah berpaling satu fikir
satu ayat buruk di hadapan menunjukkan riak baik di belakang
hanya jauhari yang mengenal manikam
begitu juga, zahirnya buruk biar kau melihat
sebelum tragisnya kelak
biar sekarang, biar jumpa penawar sekarang sebelum melarat sampai angkasa depan

cinta kita bagaikan fantasi
menari-nari di tiang pokok
di situ kau, aku dan imaginasi

itu dia!
aku dah nampak permukaan realiti sikit
alhamdulillah

No comments:

Post a Comment