semalam aku silap



semalam aku silap,
terjahan dalam hati rajuknya sampai hari ini
jasad yang di import tak sama dengan dibeli

semalam aku silap,
burung yang kita sangka jadi teman bicara
semalam mampu menjadi garuda paling bengis antara singa

semalam aku silap,
hati yang belum diterajui, diusik dengan canda ganas
tiada berubah, tiada terubat, semuanya sudah lepas

semalam aku silap,
hantar kedai hati untuk merawat pun belum tentu doktor setuju
melihat keegoan di samping lemas tapi belum kemas sebab buntu

semalam aku silap,
berpesan tanda ingatan, tiada wujud lagi.
teringat pada seseorang pun masih dipersalah lagi.

seorang perempuan matang berkata lantang,
'berfikir dahulu sebelum buat. pakai otak anjing. kau memang bodoh'

bisikan lembut, 
ditepis professional,
cara matang.
kenapa berlari andaikata ianya mahu diselesaikan penuh?

otak anjing ini yang bodoh
tuding jari pada otak anjing ini
dan beritahu semua orang, kau tak silap. tapi aku yang silap.
semalam.



No comments:

Post a Comment