sewaktu belakang




dalam tiga langkahan, kita menoleh kiri dan kana
mimpi yang dirungkai, tak sama dengan jajahan hati
hari ini jadi penentu sejarah
hari ini jadi hari siulan
dan hari ini masih dalam sejarah
kita yang memandang dalam ribuang pelangi
pasti tertarik dalam satu pelangi yang datang
ianya pada waktu petang

walau langkahan ku sebelum ini dikhuatiri
walau pijakan aku selama ini dimusykili
walau senyuman aku sejurus ini diragukan
selepas ini aku yakinkan kau
dengan pulangan berbaloi.
semuanya dalam genggaman,
izinkan dan tempatkan satu ruang untuk aku diami
dalam masa yang sama untuk aku mengilai
dalam terbang, kita berimaginasi

masuk dalam satu pintu,
kita dendangkan lagu damai. di situ hanya masing-masing. hanya kita.

2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. orang joho awat slang ganu, ribuan jadi ribuang. pun bolehhh

    ReplyDelete