sebelas jun duaribusebelas


perjalanan sabtu dirancang awal. mengikut tentatif, mereka datang awal sangat. haha perkokokan pukul sembilan pagi, tapi sampai pukul sepuluh pagi. biasalah itu. haha bandaraya Johor Bahru jadi saksi perlawatan kami berlima.



bermula ke Univesiti Teknologi Malaysia ( UTM ) dan kemudian bandar petak segi empat, menonton KL Gangster. 5 bintang aku beri. selepasnya, Lost Malaya. Zoo Johor. Masjid Sultan Abu Bakar. pulang ke pasir gudang.



kawan terhebat bukan mudah untuk dicari. macam kawan menangis, satu dalam sepuluh pun belum pasti kehadirannya. kawan pada aku, semua manusia inginkan. seperti mimpi datang, cumanya bukan realiti, kawan tetap hadir selalu bukan seperti mimpi yang kadang - kadang muncul.

kawan datang dalam pelbagai persona, justifikasi dan saiz. tapi mimpi datang cumanya khayalan dan tidak semuanya indah. seperti kawan, indahnya mereka datang, walau busuk pun, kita harus senyum kerana yang datang adalah pengalaman yang kita tidak sukar jumpa pada mata kasar.
pada aku. nyata mimpi permainan khayalan.

kawan, sahabat, teman dan rakan seperjuangan mempunyai maksud berbeza dan kita akan temui semuanya kelak. jangan lihat guna mata bulat, tapi pelajari segalanya dari mereka.
tidak sabar.


p/s : terima kasih dari kiri diana roslee, fatin afiqah, nadhrah ali & zulaiha rahim. :)

1 comment: