jahanam

semalam keletihan, bangun pagi keriangan
hari - hari puasa dalam Ramadhan buat hati segar bugar
bukan apa, cuma bersemangat dalam keadaan
terduduk dalam bilik air,
berfikir sejenak,
rupanya hati aku masih belum tenteram.
terkenang, tentera berdarah datang memanah busur api hati
patut lah hati ini tidak tenang sampai beberapa episod

membuka kitab balik lama, teringat detik - detik kenangan
sepanjang jalan taman impian kita daki,
sampai satu tahap, satu fasa aku kecewakan kau dengan perbuatan
jeritan kau, sakitnya aku dengar
aku rasa kesakitan itu.
sebenarnya banyak aku nak beritahu, tapi semuanya aku simpan

cahaya berlalu depan,
mata aku tak silau.
keyakinan untuk meneruskan berjalan
masih berterusan walau sakit berdedai
hingga hujung nyawa, meritokrasi nyawa akan sejahtera
bergerak dalam bahtera peperangan

'sudah lumrahnya insan tak lepas kesilapan
maafkan dosa ku,
lupakan detik hitam.
sejarah yang berlalu, jadikan pengajaran.'

bait lirik itu memberi seribu makna
dalam pendarahan, aku pertahankan kesetiaan
jangan jahanamkan impian

No comments:

Post a Comment